Melbourne | Dag 112 t/m 175 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu Melbourne | Dag 112 t/m 175 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu

Melbourne | Dag 112 t/m 175

Blijf op de hoogte en volg Kelly

10 Februari 2017 | Australië, Melbourne

(04/12- 24/01)

Melbourne! Misschien wel de stad waar ik onderweg het meest over gehoord heb; iedereen is laaiend enthiast. Zelf weet ik het niet zo goed. Ik kwam aan na een prachtige maar vermoeiende twee weken in de outback, en idem voor de maand langs de oostkust van Australie. Bij mijn oom Neil crashen, waar ik een eigen kamer met tweepersoonsbed had, de badkamer niet hoefde te delen, en eten normaal in een koelkast kon bewaren, was dus heerlijk. Misschien uiteindelijk wel iets té heerlijk..
Vrij snel na aankomst begon ik me super beroerd te voelen. Eerst dacht ik dat het gewoon een allergische reactie was op het huis van Neil; het lijkt vrij veel op dat van de Amerikaanse ‘extreme hoarders’. Toen ik een dag de stad in ging en me nog erger begon te voelen bleek het toch echt de griep te zijn. Beetje vervelend dat ik met Neil had afgesproken in St. Kilda, wat aan de andere kant was, maar goed..

Dat was de eerste week waarin ik het huis vrij wel niet uitkwam. Toen kwamen mama en Sharida op bezoek. Harstikke leuk om ze weer te zien, maar ‘normaler’ dan ik gedacht had dat het zou zijn. Het was een maand of vier sinds ik ze gezien had, maar we vielen zo weer in een ritme waarbij ik ’s ochtends thee op bed kreeg, te veel op mijn telefoon zat, en we ’s avonds samen televisie keken. Van mama’s zonnige aanwezigheid knapte ik uiteindelijk wel wat op, en heb ik eindelijk wel wat van de stad gezien. We zijn door The Botanical Gardens gelopen, hebben gefietst langs de Yarra River en gegeten in een vegetarisch restaurant bij het strand in St Kilda. Het afscheid was vervolgens ook weer heel normaal, ik kwam mijn bed even kort uit maar de taxi stond al voor de deur dus veel meer dan “doei, tot later” was het ook niet. Zij gingen naar Canberra en daarna naar Sydney, waar we elkaar weer zouden ontmoeten. Voor die tijd heb ik nog even kort in een hostel in St. Kilda gezeten. Super leuke locatie; in alle richtingen cafeetjes en heel dichtbij het strand, maar deze keer niet al te sociaal.
Op de 22e vloog ik naar Sydney. Peter, een oude vriend van mijn vader, haalde me op. Mama en Sharida zaten in een heerlijk appartement dichtbij opa. Ik had weer een kamer voor mezelf, en bij het complex zat een prachtig zwembad. Neil was ook overgevlogen vanuit Melbourne, dus we we hebben een kleine week samen doorgebracht. Met kerst zijn we naar een hotel geweest voor een buffet waar ik nog steeds vol van zit, en hebben we ’s Avonds samen The Polar Express gekeken (ik ben nog steeds bitter over het feit dat The Grinch niet op Netflix staat en we de DVD niet konden vinden..).
Na kerst vloog ik weer naar Melbourne. Omdat het bijna Oud en Nieuw was en ik dat wel eens a vieren ben ik terug naar het hostel in St Kilda gegaan, in plaats van naar Neil (wel een moeilijke keus, Neil zat op Tasmanie met mama en Sharida en ik had het rijk voor mezelf gehad..). Deze keer trof ik het wel met mijn kamergenoten. Nouja, behalve de jongen onderop mijn stapelbed die een Jesus- shrine aan z’n muur had hangen, de ramen en gordijnen aldoor open deed en de muggen binnen liet, en een soort- van vloek competie heeft gehouden met het toffe Britse meisje in m’n kamer. Naast haar kon ik het ook goed vinden met Lisanne (Nederlands) en Jim (Brits), en ik heb oud en nieuw met o.a. hen gevierd. We hebben eerst gezellig gedronken in de Botanische Tuin in St Kilda, waarna de groep zich heeft opgesplists. Ik eindigde met Lisanne en Franzi (Amerikaans) op het strand. Daarna iets met pizza en winkelkarretjes, maar ik werd wakker in mijn eigen bed en ik had mijn telefoon en pinpas nog, dus all’s good. Hele gezellig nacht gehad!
Het jaar goed begonnen met een brakke dag in bed, en 2 januari verhuisd naar Neil. Bijna een week lang fatsoenlijk kunnen koken omdat ik een keuken voor mezelf had en fatsoenlijk kunnen slapen in mijn eigen kamer was heeerlijk.

Verder heb ik eigenlijk niet heel veel te vertellen over Melbourne. Ik ben er nog een paar weken gebleven en het super leuk gehad (naar de verschillende musea geweest, cafeetjes uitgeprobeerd, vrienden geworden met de mensen in de baklava winkel, etc.), maar productief is anders. Ik heb nog wel een beetje half geprobeerd om werk te zoeken, maar de tijd ging snel en op een gegeven moment realiseerde ik me dat ik als ik op dat moment nog werk zou vinden, ik de zomer in Nieuw- Zeeland zou missen. Toen dat ook gewoon doorgevoerd; Kilroy gemaild om m’n vlucht te veranderen (ik ga nooit weer via een reisorganisatie boeken trouwens, pff) en m’n Rough Guide of New Zealand eindelijk uit de kast getrokken. Een paar dagen voordat ik vloog op de 24e nog bij Neil gelogeerd (zelfs een dag eerder dan gepland, ik had m’n boeking verkeerd in m’n hoofd.. gelukkig gebeurde dat hier waar ik back- up heb; vanwege de Australian Open was er verder niks meer beschikbaar) om nog even tijd met hem door te kunnen brengen. Met wat stimulans de laatste avond nog uit eten geweest (met als toetje de beste chocolaarde taart ooit), wat gelukkig heel gezellig was. Hij gaf toe dat hij me wel echt gaat missen, wat me behoorlijk verbaasd omdat het volgensmij wel een grote verandering voor hem was om mij over de vloer te hebben.

De foto's heb ik in Melbourne allemaal op een USB gezet dus ik zal even kijken of ik die binnenkort toe kan voegen aan dit verslag. Dit is in iedergeval eindelijk gedaan!

P.s. Ik heb dit allemaal aan de oostkust van Nieuw- Zeeland getypt, ik zat heerlijk buiten aan het strand :) Helaas (of niet) had ik daar alleen geen Wi-Fi, dus er zijn weer een paar dagen over heen gegaan. Ik was heel gemotiveerd om gelijk door te typen over Nieuw- Zeeland, maar alles gaat ineens heel "vervelend" (telefoon stuk en kan niet gerepareerd worden, pyjama gestolen..) en ik ben even te druk met dingen regelen, dus misschien duurt het nog even. Groetjes xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 7990

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 27 Maart 2016

Backpacken!

Landen bezocht: