Noosa, Fraser Island, Agnes Water | Dag 78 t/m 86 - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu Noosa, Fraser Island, Agnes Water | Dag 78 t/m 86 - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu

Noosa, Fraser Island, Agnes Water | Dag 78 t/m 86

Blijf op de hoogte en volg Kelly

13 November 2016 | Australië, Frasereiland

Update: DE FOTO'S KOMEN LATER! Ik zit al een uur in de receptie waar ze Wi-Fi hebben maar ze willen maar niet uploaden en ik ben er klaar mee dus ik ga naar bed xx
Update: Mijn bus van Townsville naar Mission Beach is de eerste met werkende Wi-Fi (terwijl elke het hoort te hebben)! Ik heb net de foto's aan dit verslag toegevoegd.

(01/11- 9/11)

Ik heb behoorlijk wat beleefd sinds mijn laatste post! Ik ben gemiddeld maar drie dagen op een plek maar ik wil wel alles zien dus ik ben aldoor vrij druk en moe. Het is het zéker waard want wow wat heb ik een prachtige dingen gezien, maar zelfs mijn slaapritme is door de "drukte" veranderd. De meeste dagen lig ik al om een uur of negen/ tien in bed, als het sociaal aanvaardbaar zou zijn zelfs nog eerder. Dat betekent wel dat ik er steeds minder problemen mee heb om dagelijks om een uur of zeven op te staan; voor een tour, de bus of een daguitstapje (inmiddels ben ik ook op een "vrije dag" zo vroeg wakker). Eigenlijk is dat hier ook wel nodig, middenop de dag is het zo warm dat je eigenlijk niks buiten wilt of kunt doen, maar vroeg 's ochtends is het enigszins draaglijk. Maar goed, mijn update:

(01/11) De wandeling in Noosa waar ik mijn vorige stukje mee afsloot was prachtig! De zoveelste coastal walk (en één door het regenwoud er achteraan), maar zeker een van de betere. Vanaf een van de rotskliffen heb ik zelfs een hele groep dolfijnen gezien!!! Het was wel een hele zware wandeling; een stuk of 8 km in de brandende zon, heuvel op, heuvel af. Ik heb zelfs een uber terug naar mijn hostel genomen..

(02/11) Na een ontbijtje tussen de parakieten (mijn hostel had een hele mooie veranda naast de keuken, waar allerlei wilde vogels binnenvlogen) hadden Derek en ik een kayaktour geboekt. We starten op het centrale strand, en zijn vanaf daar de zee op gevaren. Wat erg leuk was, was dat ik hetzelfde gebied zag als waar ik de dag ervoor rond had gelopen, maar nu vanaf het water. We hebben een heel stuk langs de rotsen gevaren en even pauze genomen op een verlaten strand. Heerlijk! Hier heb ik jammergenoeg geen beelden van, ik durfde mijn telefoon niet mee het water op te nemen..
's Avonds ben ik spontaan met mijn kamergenoot en wat van zijn vrienden een berg op geklommen om vanaf een uitkijkpunt de zonsondergang te bekijken.

De volgende dag moest ik Noosa helaas alweer verlaten. Ik had voor de middagbus gekozen zodat ik 's ochtends nog genoeg tijd had om wat spullen naar mijn oom te sturen (mijn tas begint echt te zwaar te worden..), maar daardoor kwam ik wel pas laat aan in Rainbow Beach.
Ik heb een tijdje met een van mijn kamergenoten gepraat, hij is de oostkust aan het wandelen(!?!?). Hij ging de volgende dag ook naar Fraser, maar met iets andere voorbereiding.. Terwijl ik een dagrugzak mee had voor een bustour en overnachting in een resort had hij een rugzak van een dikke veertig kilo. Hier was hij al vanaf Brisbane mee aan het lopen, ongelooflijk. Het was wel grappig hoe duidelijk het was dat hij weinig mensen zag tijdens zijn tochten, hij praatte zo veel dat mijn kamergenoot op een gegeven moment gewoon zei dat ze te moe was om nog te praten. Ook ik ben op tijd gaan slapen (waardoor ik jammergenoeg heb gemist hoe Derek een Amerikaan die erg fan was van zijn "second ammendment rights" volledig de grond in geargumenteerd heeft), omdat ik de volgende ochtend al vroeg opgepikt werd voor Fraser.

(04/11) Het was nog verbazingwekkend lastig omdat ik onderschat had hoe lang het zou duren om uit te checken en mijn spullen naar opslag te brengen, maar om 07:30 stond ik klaar bij de bushalte. Derek en ik kwamen er pas achter dat we op dezelfde tour zaten toen de Fraser Island Explorer Tours bus kwam en zijn naam ook op de lijst stond, wel heel leuk! We reizen trouwens niet samen, maar omdat we (net als vele anderen die ik spontaan overal tegen kom) naar dezelfde plekken gaan spreken we meestal wel af.
De bus waar we in opgehaald werden bleek een 4WD bus te zijn, dezelfde als waarin we de komende twee dagen over Fraser zouden touren. Ik kende alleen de Jeep- achtig auto's, maar dit was veel leuker dan ik in de eerste instantie dacht. De tourgids vertelde ons van alles over het eiland en haar geschiedenis terwijl we van prachtige plek naar prachtige plek reden. De hoogtepunten die dag waren Lake Macquenzie (ongelooflijk hoe blauw het water en hoe wit het zand!), een wandeling door het regenwoud en Lake Wabby (wat een verschrikkelijke uurs wandeling een zandheuvel over was, maar het zeker waard).

Het was een gemixte tour, een groot gedeelte van de groep was van middelbare leeftijd of ouder. Het jongere gedeelte is 's avonds na een heeeerlijk Mexicaans buffet even naar de bar geweest (waar ik twee kamergenoten uit Noosa tegen kwam, zo gek hoe vaak je mensen spontaan weer ontmoet), maar ik ben met mijn kamergenoten redelijk op tijd op bed gegaan. We wilden namelijk de zonsopgang zien, wat hier om 04:30 is.

Het koste me behoorlijk wat moeite om uit mijn bed te komen, aangezien hij voor het eerst in drie maanden voor me gemaakt was en het nieteens een stapelbed was. Gelukkig heb ik het wel gedaan, de zonsopgang was prachtig maar nog leuker is dat we een dingo hebben gezien! Ik was vrij bang dat we vanaf achter aangevallen zouden worden, aangezien we met onze rug naar de duinen naar de zon stonden te kijken, dus ik draaide me aldoor om. En toen zag ik hem! Gewoon rustig aan het lopen, zijn eigen ding aan het doen. Prachtig!

De andere hoogtepunten die dag (05/11) waren de Champagne Pools, Eli Creek (zo gaaf!!!) en de vlucht over het eiland die ik spontaan gedaan heb. Ik was het enige niet stelletje, dus ik mocht voorin. In de co- piloot stoel, met alle werkende knopjes en een stuur. Het voelde aan het eind van de dag alsof ik weer terug naar de echte wereld moest :) 's Avonds heb ik nog wat gedronken met wat mensen van de tour, heel gezellig.

Zondag (06/11) reisde ik alweer door. De afstanden tussen plekken zijn hier zo groot dat de zes uur van Rainbow Beach naar Agnes Water mee vielen. Het hielp ook wel dat ik in dezelfde bus zat als Farell (Canada), Norma (Zwitserland) en Filip (België), die ik op Fraser ontmoet had. Zij reizen ook naar het Noorden, dus we gaan elkaar ergens wel weer ontmoeten.
's Avonds heb ik voor het eerst met Kelly en Cynthia geskyped. Zooo leuk om ze weer te zien! En wonder boven wonder ook nog een een redelijke verbinding :)

Agnes Water is blijkbaar dé plek om goedkoop te surfen, dus dat heb ik mijn eerste ochtend gelijk maar gedaan. Voor $17 kregen we drie uur les. Klinkt heel goed, en was het ook geweest, als er golven waren geweest.. Nu was het een half uur les op het strand en de rest van de tijd een beetje ronddobberen. Opzich heel fijn, maar ik heb het voor elkaar gekregen om de achterkant van mijn benen zo erg te verbranden dat ik de komende twee dagen niet kon zitten. Gelukkig was mijn hostel heerlijk om gewoon rond te hangen. Wel heel gek dat er ineens een gigantische groep Nederlanders was! Leuke mensen en ik kon mijn Nederlands weer even oefenen, maar het was zo raar na zo lang! De groep was bijna zo groot als de Duitsers meestal zijn, haha.

(08/11) Ik wist niet zo goed wat ik verder nog kon doen in Agnes Water dus ik ben naar de touristische informatie geweest en kwam daar een brochure tegen met wandelingen in de omgeving. Er waren twee zo'n drie kilometer buiten her dorp die ik besloot de doen. Waar ik geen rekening mee gehouden had was dat er geen voetpaden naartoe gingen. Zo eindigde ik op een 80 km/h weg, en had ik écht het gevoel dat ik in Australië was. 4WD auto's die maar een paar keer per uur langskomen, "pas op voor kangaroes" borden en rood zand.
Over hoe vaak je mensen spontaan tegenkomt gesproken.. Ik kwam Norma van Fraser tegen op een verlaten strand tijdens mijn tweede wandeling :) De wandelingen waren samen zeven kilometer en het was weer vier terug naar mijn hostel, dus ik voelde me 's avonds best goed!

De ochtend van mijn laatste dag in Agnes heb ik heel rustig aan gedaan, maar 's middags heb ik een Sunset Tour gedaan met Helena (Noorwegen) en Bianca (Duitsland). Het was leuk om mijn tijd daar zo af te sluiten: kangaroes voeren in een opvang, wilde vissen voeren en met wijn en crackers de zonsondergang bekijken. Ik kon alleen niet stoppen met het volgen van de Amerikaanse verkiezingen, en was er daardoor niet helemaal bij. Zeker niet wanneer duidelijk werd wie zou winnen.. Ik hou het maar op in shock, maar ik verloor toch echt wel even mijn hoop in de mensheid. Jammer dat ik dit stuk nu zo af moet sluiten, maar het is al ontzettend lang en wat er de afgelopen paar dagen gebeurd is bewaar ik even voor mijn volgende stukje. Als voorproefje: google "Whitsundays"..

Ik ben zo blij dat ik dit eindelijk gedaan heb, het was zo'n verhaal dat ik me er niet eens toe kan zetten om het nog een keer over te lezen (sorry!). En op mama's verjaardag! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 7998

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 27 Maart 2016

Backpacken!

Landen bezocht: