Brisbane | Dag 71 t/m 78 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu Brisbane | Dag 71 t/m 78 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu

Brisbane | Dag 71 t/m 78

Blijf op de hoogte en volg Kelly

01 November 2016 | Australië, Brisbane

(25/10- 01/11)

Zoals ik op mijn eerste avond al verwacht had: Brisbane was geweldig! Ik had een grote stad meer gemist dan ik verwacht had. Nouja, niet een grote stad, maar een plek waar veel te doen is.

De eerste dag (26/10) heb ik een tour door de stad gedaan. Ontzettend toeristisch, maar wel een leuke manier om je oriëntatie in een stad te krijgen en tegelijkertijd wat over de geschiedenis te weten te komen. Onze (hele schattige 60 jaar oude) tourgids wist ons leuke feitjes te vertellen (zoals dat de brug in Brisbane eerst ontworpen was voor Sydney, dan was dit de Sydney Harbour Bridge geweest - maar het ontwerp werd door de regering daar niet goedgekeurd), en we hebben zo'n drie uur door de stad gelopen. Best pittig op m'n eerste dag met 28 graden.

Ik kwam onderweg meerdere citycycles tegen, en bedacht me terwijl ik op de ferry de stad uit zat dat het leuk zou zijn om terug te fietsen. Een heel gedoe, maar uiteindelijk lukte me het om zo'n knalgeel fietsje te bemachtigen (inclusief bijpassende helm, omdat uit een google- zoekopdracht bleek dat de bekeuring anders $120 is..). Heerlijk langs de rivier terug gefietst, ik had het behoorlijk gemist!

Donderdag (27/10) ben ik naar een groot deel van de musea hier geweest. Ze zijn allemaal in hetzelfde gebied, waar ik d.m.v. een loopbrug heel makkelijk kon komen. En ze zijn allemaal gratis! Gallery of Modern Art, State Library of Queensland, Queensland Art Gallery, Queensland Museum, en daarna doorgelopen in The Southbank Parklands. Brisbane is een van de weinige plekken langs de kust waar ze geen strand hebben, dus hier hebben ze een prachtig kunst strand/ bad aangelegd.

De volgende dag nam ik al vroeg 's ochtends de bus naar een uitkijkpunt bovenop een berg vlak buiten Brisbane: Mt Coot- tha. De wandeling naar beneden was een stuk makkelijker dan omhoog geweest was, maar af en toe nog steeds behoorlijk pittig. Ook waren de richtingsborden vaak tegenstrijdig, dus ik heb vast een behoorlijke omweg genomen. Het is een prachtig gebied dus dat was opzich nieg erg, maar ik had 's middags wel een afspraak in het planetarium aan de voet van de berg. Erg leuk, een show over zwarte gaten en een over zwarte materie, maar de stem van de man en de heerlijke achterwaards gekantelde stoelen (zodat je de hele dome kon zien) waren perfect om me in slaap te krijgen..

's Avonds ben ik overgehaald om mee uit te gaan, die avond super gezellig, maar de volgende ochtend had ik er voor het eerst echt spijt van. (29/10) Het lukte me pas om 2 uur 's middags om mijn bed uit te rollen, en dat was ook alleen maar omdat ik een afspraak had: ik ging voor het eerst iemand ontmoeten waar ik al meer dan vier jaar online bevriend mee ben! Het was ontzettend leuk om haar te zien en ik was al snel vergeten dat ik me miserabel voelde. We kwamen spontaan allerlei toffe dingen tegen: een militaire parade in het centrum en een festival in West End (het bleek later de dag van de doden in Bolivia te zijn). Ik ga haar zeker de volgende keer dat ik in Brisbane ben weer opzoeken!

Zondagochtend heb ik gedaan wat ik eigenlijk zaterdag had willen doen: winkelen. Ik stel het al drie maanden uit maar eigenlijk moet ik echt veel nieuwe spullen hebben. Het is niet helemaal gelukt maar goed, ik heb het geprobeerd. Die middag ben ik met een kamergenoot naar Doctor Strange geweest, de nieuwe Marvel Film. Ze vroeg of ze mee mocht en stiekem dacht ik oh nee omdat ik liever zelf wilde, maar het was gelukkig erg gezellig en ik heb mijn asociale kant even wat bewezen :) Ik had erna afgesproken met Sheila en Derek voor onze sober maaltijd (we hadden elkaar al een hele tijd niet nuchter gezien dus deze afspraak moest gemaakt worden, haha). Heel gezellig, maar wel gek omdat het tegelijkertijd een afscheid was. Derek en ik reizen grotendeels samen verder de kust op, maar Sheila gaat op zoek naar een baan. Heel goed, maar wel heel jammer. We hebben wel al afgesproken dat we elkaar langs de Oostkust op gaan zoeken, en anders/ ook thuis :)

Gister (31/10) zat ik al vroeg in de bus naar Australia Zoo. Ik hou normaliter niet zo van dierentuinen maar dit schijnt dé dierentuin in Australië te zijn dus ik wilde het proberen. Uiteraard ontzettend duur, maar gelukkig ook ontzettend gaaf! De dieren hebben allemaal gigantische verblijven en het is een hele interactieve dierentuin. Vooral de show was heel gaaf, allerlei vogels vlogen rond (er was zelfs een condor!), verzorgers liepen rond met slangen en krokodillen werden op de Steve Irwin manier gevoerd. Ik vind dit soort shows anders verschrikkelijk, maar ze gingen heel respectvol met de dieren om en ze vertelden veel over hen en hoe je ze in het wild kunt helpen.
Ik kwam hierdoor wel vrij laat aan in Noosa, wat een beetje jammer was toen ik ook nog verdwaalde.. Een wandeltocht een berg op, van een uur, met drie tassen later kwam ik aan en ik kon me zo aansluiten bij iedereen die verkleed was voor Halloween.. Daardoor had ik zelf totaal geen zin meer om uit te gaan, maar daar ben ik nu wel blij om. Het is nog geen tien uur 's ochtends en ik heb al ontbeten tussen de parakieten, en ben nu onderweg naar het Nationaal Park in Noosa (het plaatsje waar ik zit).

P.s. Wow het is al November!? Ik moet mijn kerst/ oud en nieuw periode echt gaan plannen omdat dat bizar druk is in Australië en de hostels waarschijnlijk allemaal vol zitten, maar ik ben al zo druk met het plannen van mijn komende paar dagen.. Pfff, ik ga nog even door met uitstellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 7991

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 27 Maart 2016

Backpacken!

Landen bezocht: