Byron Bay | Dag 68 t/m 71 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu Byron Bay | Dag 68 t/m 71 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu

Byron Bay | Dag 68 t/m 71

Blijf op de hoogte en volg Kelly

25 Oktober 2016 | Australië, Byron Bay

(22/10- 25/10)

Mijn dagen in Byron Bay zitten er alweer op! Ik weet niet precies wat ik er van verwacht had, maar dit was het niet.

Ik kwam zaterdag (22/10) helemaal gesloopt aan; tijdens de busrit van 01:45 tot 07:50 heb ik misschien een half uur geslapen. En ik had nieteens gezelschap! Sheila was de hele busrit zo ongeveer comatose. Vrij knap, zelfs met de twee stoelen die we per persoon hadden lukte het me niet om al mijn ledematen binnen boord te houden.

De ontvangst in het hostel was oké, maar het werd al gauw duidelijk dat het niks op mijn vorige lijkt. Ik heb het grootste gedeelte van de dag in bed doorgebracht, maar ben 's middags wel even met Sheila het centrum in gelopen om te lunchen. Voornamelijk uit tegenzin om te koken ben ik 's avonds naar een barbecue geweest, maar dat viel letterlijk in het water. Maar een klein gedeelte van de tafels is overdekt en ik eindigde ergens in een hoekje in een groep mensen die elkaar allemaal kenden maar niet praatten? Het was allemaal een beetje gek, maar ik was ook wel heel moe. Ik heb deze avond vrij genomen en ben gewoon vroeg gaan slapen, maar dit was dan ook de enige sinds vorige week dinsdag. Sheila heeft wel een goede nacht gehad (die Ieren kunnen er wat van zeg): "I woke up in the morning and the Domino's pizza was in bed with me."

Er waren eigenlijk alleen maar clique'jes(?) in dit hostel, dus ik was ontzettend blij dat Sheila de volgende ochtend ook daarheen verhuisde. Normaal zit je als solo- reiziger juist goed, maar hier was het vrij onmogelijk om nieuwe mensen te ontmoeten.

's Middags hebben we de wandeling naar de vuurtoren gemaakt, weer zó veel treden.. Als ik verder niet zo ongezond bezig zou zijn zou ik nog fit kunnen worden, ha! Heerlijke wandeling, maar lang niet zo mooi als de kustwandeling in Port Macquarie. Dit was behalve naar het strand of uit gaan eigenlijk het enige wat er in Byron Bay te doen is. In dat opzicht heb ik wel zin om naar Brisbane te gaan, een relatief grote stad met dingen te zien en doen.

Die avond en maandag zijn we wel uit geweest, extra leuk omdat de andere Ier waar ik in Port Macquarie veel mee om ging, Derek, inmiddels ook in Byron was. Ik ben er eigenlijk heel goed vanaf gekomen, alleen vanochtend voelde ik me vrij beroerd, maar toen hebben we gewoon de hele ochtend op het strand gelegen. Oh en wow!? Volgensmij begin ik, heel voorzichtig, een beetje te verkleuren! Samen met het feit dat ik mijn eigen stem niet meer herken als ik Nederlands praat heb ik een behoorlijke identiteitscrisis.

Ik ben er in de bus niet aan toe gekomen om dit te plaatsen dus dat doe ik nu vanuit mijn hostel in Brisbane! Het voelde eerst heel gek om weer in een grote stad te zijn, maar eigenlijk ben ik er verbazingwekkend blij mee. Ik heb net mijn Lonely Planet bekeken en er is zo veel te zien en te doen, ik vermaak me wel! Dat alleen op het strand liggen werd al snel een beetje veel, ik heb zelfs mijn laatste nacht daar geannuleerd om hier eerder heen te gaan..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 7988

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 27 Maart 2016

Backpacken!

Landen bezocht: