Sydney | Dag 11 t/m 15 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu Sydney | Dag 11 t/m 15 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu

Sydney | Dag 11 t/m 15

Blijf op de hoogte en volg Kelly

01 September 2016 | Australië, Sydney

(27/08- 31/08)

Dag 11
Ik ben vandaag naar mijn nieuwe hostel verhuisd. Het is zo ongeveer alles wat ik had kunnen hopen, heel blij!
In Centraal Sydney bestond een wandeling meer uit wachten bij stoplichten dan uit lopen. Hier hebben ze gewoon zebrapaden! Waar auto's echt stoppen! En allemaal leuke cafeetjes, in plaats van verschillende soorten Aziatisch eten.
Het was ook nog eens extra leuk toen ik aankwam; 's weekends is er een marktje met allerlei spullen en lekker eten.

Grace en Elliott zijn terug van hun surfkamp, dus we hadden met een groepje afgesproken om naar Manly te gaan. Het was pas 's middags dus ik ben eerst even naar The Museum of Contemporary Art NSW geweest (moderne kunst). Heel bijzonder!
Toen met the ferry naar Manly gevaren. We hadden onderweg héél mooi zicht op Darling Harbour! Het was zo heerlijk om weer terug in Manly te zijn; het is vrijwel niks veranderd sinds ik er laatst was. We zijn tot zonsondergang op het strand blijven zitten, en dat voelt toch echt wel goed.

Dag 12
Na een bezoekje aan opa ben ik naar een gigantisch winkelcentrum geweest: Burwood. Ze hadden er zo veel toffe kleding winkels, exact dat wat ik in Centraal Sydney miste.
Helaas kon ik mijn rondje niet afmaken omdat ik ineens ontzettend veel pijn in mn onderrug had. Ik heb een tijdje ergens gelegen in de hoop dat het vanzelf weer weg zou gaan en ik naar huis zou kunnen, maar dat viel tegen. Mezelf naar de dichtstbijzijnde apotheek gesleept en op die Ibuprofen toch nog gewoon met openbaar vervoer naar huis. Om alles nog even beter te maken zat de man tegenover me in de trein op zn dooie gemakje haren uit zn gezicht te trekken met een pincet..
De rest van de dag een beetje op bed gelegen, van iemand die hier werkt een crêpe gekregen als avondeten :)

Dag 13
De hele dag vrij rustig aan gedaan, alleen even naar Bondi voor een sollicitatiegesprek. Mn rug de hele dag een beetje laten bijkomen, maar 's avonds wel meegegaan naar een karaoke bar in de buurt.. Op een gegeven moment zelfs mee het podium opgesleept.. Gelukkig waren we met z'n vieren (de crêpe jongen en twee Nederlandse meisjes) en zong de jongen zo hard (met een stem die voor alles behalve karaoke ook niet geschikt is, hahaha), dat je mij eigenlijk niet hoorde :) Beetje jammer dat ik drie uur na thuiskomst alweer uit bed moest, maar het was wel gezellig :)

Dag 14
Ik heb mijn RSA (Responsible Service of Alcohol) gehaald! Dat is het certificaat dat je krijgt als je na een cursus, die een hele dag duurt, slaagd voor het examen. Je hebt het nodig om in een restaurant, hotel, bar, amusementspark, café, noem maar op, te morgen werken. Kortom, alles wat ooit alcohol serveert of zou mogen. Het idee is goed, maar de uitvoering iets minder. Het examen stelt namelijk vrij weinig voor, terwijl er wel heel veel regels zijn. Ach ja, weer iets van mijn lijstje.

Wat wel grappig is is dat ik er veel geleerd heb over het gebied waar ik momenteel woon: Kings Cross. Hier kwam iedereen blijkbaar om te feesten, en het liep zo uit de hand dat er zelfs doden vielen. Het is uiteraard goed dat ze dat nu hebben veranderd, maar het niet meer binnenlaten van mensen na 01:30 en het niet meer serveren van alcohol na 12:00 voelt meer als het uitschuiven van het probleem dan als een oplossing: de regeling geld niet in héél Sydney/ NSW.

Dag 15
Vandaag wordt een heerlijke doe rustig aan dag. Ik ben tot 10 in bed blijven liggen, en zit nu rustig mn ontbijt te eten. Dan mis ik de privacy wel heel erg: iemand komt de kamer binnen om de ramen open te doen en schoon te maken, je kunt niet in je pyjama naar beneden en je kunt je ochtendhumeur niet rustig laten weg ebben in een gemeenschappelijke keuken. Het is hartstikke gezellig hoor, ik heb al super veel toffe mensen ontmoet, maar het is wel vermoeiend. Als ik twee maanden hier blijf om te werken ga ik misschien toch maar op zoek naar een kamer..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 7985

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 27 Maart 2016

Backpacken!

Landen bezocht: