Sydney | Dag 7 t/m 10 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu Sydney | Dag 7 t/m 10 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu

Sydney | Dag 7 t/m 10

Door: Kelly Douglas

Blijf op de hoogte en volg Kelly

26 Augustus 2016 | Australië, Sydney

Day 7: Vandaag zijn Hannah, Robin en ik al vroeg naar Bondi gereisd. Zo vroeg dat we bij een halte vijf minuten bleven zitten en ons afvroegen waarom er op het bord stond dat we naar Crunulla gingen i.p.v. naar Bondi. Daar kregen we antwoord op toen ik uit het raam keek en zag dat we daar al waren. Goeiemorgen!

Zij hebben daar de wandeling van Bondi naar Cogee beach gemaakt, en ik had afgesproken met de beste vriend van mijn vader. Het was heel leuk om bij te praten, het was alweer een jaar of twee geleden dat ik hem gezien had. Zijn zoon Kim heeft me ook gelijk geholpen met het regelen van een nieuwe SIM kaart, hard nodig. Wi-Fi is erg slecht in m'n hostel en internet kopen is zó duur.. Erg bang voor mijn telefoonrekening.

Dag 8: Het is al een paar dagen heel koud, maar vandaag heeft het ook nog eens de hele dag geregend. Ik heb mezelf om 1 uur 's middags pas écht uit bed gesleept, en ben naar een postkantoor gegaan. Het is een drama om mijn belastingnummer te regelen, en zij zouden me kunnen helpen. Helaas was ook deze derde poging mis; ook zij hadden geen idee hoe dit formulier werkt. Toen maar de hulplijn die op het papier zelf staat gebeld.

Ik begin wel steeds minder uit te geven. Ik heb nog niks echt ongezonds gekocht, ik heb zelfs nog geen tim tam gehad.... huilen, maar alles buiten huis is erg duur. Zo betaal je voor een falafel wrap $10 dollar, en voor wat avondeten $20. Helaas kan ik reis- of accomodatie kosten niet nog verder inperken (Robin's $20/nacht hostel had vechtende daklozen en junkies voor de deur (maar hij heeft het heel erg naar zijn zin gehad!)), maar eten maakt al heel veel verschil.
Hopelijk kan ik in Sydney dan heel wat geld sparen, ben ook op zoek naar werk, langs de Oostkust zal ik ook dingen willen zien en entreekosten zijn heel wat.

Dag 10:
Ik kan me niet herinneren of ik verteld heb wat een drama het organiseren van mijn Tax File Number nummer was, maar het is geregeld! Heerlijk idee, weer iets van mijn lijstje.

's Middags ben ik door Surry Hills naar Centennial Park gelopen. Het was daar verbazingwekkend genoeg zo goed als verlaten, dus ik heb heerlijk gewoon een uur languit in het gras gelegen.

Toen de weer een heel stuk gelopen; naar The Chinese Friendship Garden. Net voor sluitingstijd, dus ik had niet zo lang om rond te lopen, maar het is prachtig! Wel een heel gek contrast; de grote wolkenkrabbers boven deze idyllische tuin. Ze zijn echt nergens te ontsnappen.

Vanavond mijn eerste wanhopige backpacker maaltijd van restjes gemaakt, al moet ik zeggen dat ik nog steeds niet zo ver gezonken ben als de jongen die ik vanochtend cornflakes met tonijn zag eten..

Nog even een positieve afsluiting: IK HEB EEN TIM TAM GEHAD! Drie, eigenlijk. Ik mag ze van mezelf niet kopen, maar als een ander het aanbiedt... :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 7987

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 27 Maart 2016

Backpacken!

Landen bezocht: