Sydney | Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu Sydney | Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu

Sydney | Dag 4 en 5

Blijf op de hoogte en volg Kelly

22 Augustus 2016 | Australië, Sydney

Dag 4: Het was een uur 's nachts. Ik had net mijn telefoon weggelegd, toen er iemand mijn kamer binnen kwam lopen. Hij liep wat rond, dus ik ging er van uit dat het mijn nieuwste kamergenoot was. De andere drie zouden niet zo gek en verdwaald rondlopen. Het hield niet op, dus ik vroeg zonder echt te kijken of hij een zaklamp nodig had. Ineens hoor ik heel dicht bij mijn hoofd (ik lig bovenop in het stapelbed) "Torch!?". Ik had een nieuwe kamergenoot! Zoals de volgende ochtend bleek, een Zuid- Koreaan die amper Engels sprak en geen idee had hoe alles werkste, maar wel erg aardig is.

Die dag ben ik door de stad gelopen, zoals ik eigenlijk van plan was te doen toen ik naar Bondi ging met Hannah. Samen met Elliot, mijn kamergenoot die me aan de rest van de groep geintroduceert heeft. We zijn in de algemene richting van The Opera House gelopen, en kwamen onderweg door Hyde Park en The Botanical Gardens. Ook had ik in mijn Lonely Planet gezien dat The Art Gallery of NSW gratis is, en als arme backpackers kunnen we zo'n kans natuurlijk niet overslaan. Ze hadden werk van onder andere Picasso, Van Gogh en diverse Aboriginal kunstenaars, erg gaaf.

's Middags moest ik inchecken in mijn nieuwe hostel. Ik had al verwacht dat het tegen zou vallen omdat mijn eerste hostel echt niet beter had kunnen zijn (m.u.v. het ontbijt), maar met een waardering van 8.6 had ik toch wel op wat meer gehoopt. We zijn daar ook wel een beetje verwend hoor; een grote badkamer op elke verdieping, hyper modern, en er wordt dagelijks schoongemaakt. Ik hoop dat ik er snel aan wen, ik heb voor een week geboekt en ik ga er van uit dat hostels waar ik later ga logeren (nog?) erger zijn. Deze was namelijk nieteens goedkoop.

Dag 5: Hannah, Robin, Elliott en ik hadden al om acht uur op het station afgesproken om naar The Blue Mountains te gaan. Je kunt op zondag met een Opal kaart, vrijwel hetzelfde als een OV- kaart, de hele dag reizen voor $2,50. Het is zo'n twee uur met de trein, dus dat scheelt een hoop!

Het is daar echt prachtig. We hebben een paar uur rondgelopen, ontzettend zwaar omdat het ontzettend diep is en je dus heel stijl naar beneden en naar boven moet lopen, maar het was het waard.

Jammergenoeg hadden we 's avonds onze laatste maaltijd als groep; Grace en Elliott gaan op surfkamp en de anderen gaan zo snel mogelijk aan het werk in Victoria. Nu begint het serieuze werk, en ik heb er geen zin in...

  • 22 Augustus 2016 - 13:25

    Sharida Baas :

    Dat gaaf dat je bij de bleu mountains bend geweest.
    En ik vind het gaat dat je vrienden hebt gemaakt.
    Miss you sister

  • 22 Augustus 2016 - 17:11

    Mamma:

    Ahhh, wat is het daar toch mooi. En dit is nog maar het begin. Prachtige en gezellige foto's! Ongelooflijk dat je nog maar een kleine week in Sydney bent en toch al zo veel hebt gezien en geregeld. Ik bedacht me net dat ik vorige week om deze tijd net terug was van Schiphol. Raar hoor.
    Blijf zoveel foto's posten, heerlijk. Kus, kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 8002

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 27 Maart 2016

Backpacken!

Landen bezocht: