Sydney | Dag 1, 2 en 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu Sydney | Dag 1, 2 en 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Douglas - WaarBenJij.nu

Sydney | Dag 1, 2 en 3

Blijf op de hoogte en volg Kelly

19 Augustus 2016 | Australië, Sydney

Dag 1: Ik had zo'n in een fatsoenlijk ontbijt na al dat vliegtuigeten! En muesli, een mueslireep, sinaasappelsap en een muffin klinkt goed toch? Helaas is het een is nog kunstmatiger dan het ander. Sommige dingen, zoals het water, moet ik gewoon even aan wennen. Het ontbijt helpt er slechts aan mee dat ik sneller dan verwacht in de te kleine broek pas die ik mee heb genomen, ha!

Daarna heb ik met een groep het prachtige stuk gelopen van Cogee Beach naar Bondi Beach. Er zitten helaas wel een aantal hele grote groepen in het hostel op dit moment, groepen die ook niet uit elkaar gaan. Gelukkig zijn er ook meer dan genoeg die wel nieuwe mensen willen ontmoeten.
Iets minder was dat ik bij het enige cafeetje onderweg geen salad roll kon krijgen zoals op het menu stond, want "they don't serve that kind of animals here." Ik had gelukkig een papaya mee, maar dat was wel zo ongeveer het enige wat ik die dag gehad heb. Zo lag ik ook heerlijk in bed om 10 uur, terwijl mijn kamergenoten genoten van gratis drank en de bikini wedstrijd die zich in onze kelder afspeelde. Behalve één zijn ze ook nog allemaal diezelfde nacht nog terug gekomen!

Dag 2: Ik had vandaag wat organisatorische dingen op de planning staan. Ik wilde gelijk alles maar doen, maar dingen als een Tax File Number kon ik alleen vrijdagochtend hulp mee krijgen, dus maar gewoon gedaan wat ik kon. Zo heb ik gezellig een uurtje bij de bank gezeten, en twee rekeningen geopend. (Het was oprecht gezellig trouwens, echt een toffe medewerkster.)

Teruggekomen bij het hostel bleek dat ik een nieuwe kamergenoot had! Een beetje jammer dat hij de hele dag geslapen heeft en ons de volgende dag al om 6 uur wakker maakte, maar goed. We weten nog steeds niet hoe hij heet of waar hij vandaan komt, en of hij ons wel verstaat, maar verder gaat het prima.

Ik ben ook bij mijn opa langsgeweest! Erg leuk om daar weer te zijn, voorgaande jaren logeerden we daar altijd als we in Sydney waren, dus dat voelde erg vetrouwd. 's Avonds in de stad gedronken met een van mn kamergenoten en wat vrienden die hij hier ontmoet heeft. Er waren onder andere mensen uit Alaska, Zweden en Engeland. Zo gaaf!

Vandaag, mijn derde dag, met twee van hen naar Bondi geweest en 's avonds zijn we weer uit eten geweest in de stad. Vlak naast Darling Harbour, waar we daarna een wandeling gemaakt hebben.
Morgen moet ik verplaatsen naar een ander hostel, maar ik heb een uitgekozen die maar vijf minuten hier vandaan is. Nog super veel stress om dat te regelen, maar ik heb uiteindelijk het laatste bed(!) weten te bemachtigen.

Ik realiseer me nu pas dat ik hier pas drie dagen ben. Toch al vrij veel gedaan. Ik ga proberen vaker te schrijven, zodat ik het niet allemaal in een keer hoef te doen en je zó'n verhaal krijgt..

  • 19 Augustus 2016 - 17:59

    Sharida Baas :

    Wat leuk dat je het maar je zin hebt en dat een geweldige leuke foto's
    Groetjes van je zusie sharida

  • 20 Augustus 2016 - 17:18

    Netty:

    Super, om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt ;)

  • 20 Augustus 2016 - 20:37

    Regine:

    Hey Kelly, leuk om je verhaal hier te volgen. Zet 'em op daar! Liefs, Regine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 7997

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 27 Maart 2016

Backpacken!

Landen bezocht: